BGO - Młodzi bydgoszczanie znają i szanują prawa człowieka - podsumowanie

Opublikowano: 2022-12-09 17:20, Numer artykułu: 61688

 

W ramach projektu zrealizowaliśmy wiele zadań, które dały uczniom szansę na poszerzanie wiedzy na temat historii praw człowieka oraz poszanowania ich na świecie, w Polsce oraz na przestrzeni lat w rodzinnym mieście - Bydgoszczy.

Projekt uwzględniał stopniowe, planowe poszerzanie wiedzy o prawach człowieka. Uczeń rozwijał zainteresowania badawcze i świadomie podejmował badania. Na każdym etapie projektu kształcił się umiejętność rejestrowania, obserwacji, planowania, poprawnego posługiwania się językiem ojczystym, porządkowania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł, rozwijania umiejętności manualnych, umysłowych i osobistych zainteresowań.

Realizacja projektu uświadamia uczniom, że wspólne działanie z innymi ludźmi i podejmowanie inicjatyw na rzecz poszanowania praw człowieka może być pomysłem na spędzanie czasu wolnego, szansą na spełnienie własnych marzeń samorealizacji. Umożliwia zaangażowanie się w akcje służące szeroko rozumianemu rozwojowi społeczności oraz miasta.

W ramach projektu zorganizowaliśmy cztery konkursy międzyszkolne:

  • Konkurs międzyszkolny na opracowanie scenariusza scenki „Jestem człowiekiem - więc mam swoje prawa”
  • Konkurs międzyszkolny na pracę literacką „Kochaj mnie, żebym też umiał kochać”
  • Konkurs międzyszkolny plastyczny - logo i plakat nt. „Mały bydgoszczanin zna i szanuje prawa człowieka”
  • Konkurs międzyszkolny na najciekawszy wiersz o prawach człowieka „Mam prawa…”

Uczniowie dokonali wyboru szkolnych „Szeryfów Praw Dziecka”. Utworzyli listy potencjalnych nominowanych, a następnie dokonali wyboru tych najbardziej zaangażowanych w pomoc im w szkole i lokalnej przestrzeni. Osoby, które wykazują się szczególna troską o dobro dzieci, starają się wpłynąć na poprawę ich losu otrzymały specjalne dyplomy.

Młodzież naszej szkoły przygotowała dwie wystawy:

  • „Mam tę moc” przygotowanie przez uczniów sylwetek osób z niepełnosprawnościami, które przełamały stereotypy.
  • „Mapa miejsc na świecie gdzie najczęściej łamane są prawa człowieka” - wykonanie mapy z umieszczonymi na niej krajami, w których łamane są prawa człowieka.