12 MARCA - DZIEŃ MATEMATYKI
Biedronki oglądały obrazek z Antarktydy. Przeliczały na nim pinwgwiny. Porównywały, których jest więcej - dużych małych. Sprswdzały ile jest ryb ryb; porównywanie ich liczebności i sprawdzały, czy dla każdego dużego pingwina wystarczy ryb. Dorysowały tyle ryb w oceanie, żeby każdy miał po jednej. Przeliczały małe pingwiny i narysowały tyle ryb na pustej krze, żeby każdy mały pingwinek miał jedzenie.
Poruszały się przy muzyce i na przerwę łaczyły sie po tyle osób ile usłyszały uderzeń w bębenek.
Zabawa dydaktyczna "Cały – część"
Biedronki próbowały znaleźć sposób na podzielenie kartki na równe połowy. Dzieliły kartkę na połowę oraz na 4 równe części po jej równym złożeniu. Pozieliły plastelinę na połowe stosująć miarę – pasek paieru. Porównywały, czy są równe połowy.
Sprawdzały, które zmiany są oderacalne, a które nie. Kartka po sklejeniu nie jest taka sama, z plastliny można uformować taki sam wałek, jak był wcześniej.
Rozpoznawanie wspólne cyfr
Biedronki rozłożyły na podłodze kolejne cyfry od 0 do 9.
Utworzyły cyfrę 10 kładąć obok siebie 2 koła z odpowiednimi cyframi.
Ułożyły tyle zabawek lub klockó, żeby zgadzało się z cyframi,
Chętne dzieci kolorowały "Zaczarowany obrazek" według kodu z cyfr.